sâmbătă, 12 martie 2011

Cum distingem Adevarul?


Amidi: Cum distingem adevarul intre milioanele de informatii la care avem acces? Mi-ai sugerat o cale catre a gasit rezonante in mine, insa as dori sa o dezvolti.

Aceasta ar fi confruntarea adevarului sau a respectivelor idei cu realitatea apropiata – iar daca gasim corespondente inseamna ca avem de-a face cu un adevar.

Teo: Imi amintesc ca ti-am indicat candva directa dependenta intre gradul de sinceritate cu sine si capacitatea de a distinge adevarul.

La asta ma refeream si cand te-am indemnat sa cercetezi fiecare noua informatie in vecinatatea launtrica a tuturor celorlalte cunostinte verificate in mod direct. Trebuie sa existe imbinare daca nu si segmente comune.

Amidi: In mod sincronic, o revista oarecare mi-a dezvaluit urmatorul argument. Cand esti inteligent si cand esti intelept?

Esti inteligent daca nu crezi decat jumatate din ceea ce auzi; esti intelept daca stii care jumatate!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu